Top Ad 728x90

23 Şubat 2016 Salı

, , , , , ,

Bilgisayar Hızlanması İçin Yapılması Gerekenler

Bilgisayar Hızlanması İçin Yapılması Gerekenler
Yeni bir konumuzla birlikteyiz :) internette aranan sorunlardan biride bilgisayarın yavaş olmasından şikayetçi kullanıcılar bunun içinde çoğu kişi bilgisayardan anlamadığı için ne yapacağınıda bilemiyor bunun içinde herkes internette arama yapıyor ama belkide bazılarınız tam istediği cevabı alamıyor bunun için ben sizlere bildiklerimi anlatcağım ve bilgisayarınızın yazılımsal olarak hızlandırma yöntemlerini anlatacağım :) öncelikle yardımcı programlar kullanacağız ve bilgisayarımızı temizleyeceğiz bakımlarını yapacağız bilgisayarı hızlandırabileceğimiz kadar hızlandıracağız :)

arkadaşlar öncelikle yapacağımız işlemlerden ben sorumlu değilim ben size yöntemlerimi anlatacağım yapıp yapmamak size kalmış ister yapın isterseniz yapmayın sonra vay bilgisayarım bozuldu yok şöyle oldu böyle oldu mazeret kabul etmiyorum :)

özellikle bu anlatacaklarım bilgisayarı eski olan arkadaşlar ve oyun oynayan arkadaşlar için geçerlidir dediklerimi yaptığınızda bilgisayarınızın hızlandığını farkedeceksiniz.

Yapmanız Gerekenler.

1- windowsun bazı geçişleri vardır bunlar ram yer arkadaşlar öncelikle yapmanızı istediğim şey windowsu en iyi performansa getirmek onun için ne yapmanız gerekiyor şöyle.

en iyi performans için ayarla

yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi denetim masasından sisteme giriyoruz ardından karşımıza yukarıdaki menü gelecek ilk yapmanız gereken sistem korumasına tıklayacaksınız sistem özellikleri gelecek karşınıza gelişmişe gelin sonra performans bölümünde ayarlar var ona tıklayın ve performans seçenekleri penceresi içinde en iyi performans için ayarlaya basın ve uygula dedikten sonra tamam diyerek pencereyi kapatın arkadaşlar.

ha bu benim anlatımımdan hiç bişey anlamadınız tamam olabilir o zaman windows sakinleri benim yerime size bunu anlatmış

http://windows.microsoft.com/tr-tr/windows/optimize-windows-better-performance#optimize-windows-better-performance=windows-7

bu linkte arkadaşlar windows çalışanları sizlere Daha iyi performans için Windows'u en iyi duruma getirin şeklinde bir makale yazmış zahmet olmazsa açında okuyun :)

2- daha sonra bilgisayarınızda belki virüs vardır bu virüsü temizleyebiliriz belki neden belki dedim bazı virüsler format atmadan temizlenmez o yüzden arkadaşlar benim kullandığım bir program var o program bu iş için ideal diyebilirim antivirüs programlarının içinde en sevdiğim ismi şu şekilde ComboFix bu programı google aramaya yazarsanız bir çok indirme linkine ulaşacaksınız sonrasında bu ComboFix programını çalıştırın bazı şeyler soracak onlara tamam diyin ve bilgisayar yeniden başlayacak en son size not defteri açacak o not defteri açılmadan bilgisayarınıza ellemeyin dokunmayın programın işlemi bitirmesini bekleyin.

3- arkadaşlar yine bir program önerim olacak size ismi systemcare bu programı yine googledan arayarak bulabilirsiniz çünkü ücretsiz sürümü var ve çok faydalı bir programdır bu program sayesinde bilgisayarınızın bakımını yapabilirsiniz gereksiz dosyaları otomatik olarak temizleyecektir ve program türkçedir gayet basit bir kullanımı vardır eğer beceremezseniz internette bu program hakkında videolar resimler anlatımlar bulabilirsiniz. bu programda oyuna başlamadan önce hızlandırma seçeneği var yani windows o an o arka plandaki  çalışan programları kapatmanıza yardımcı olacaktır. ayrıca bu program sayesinde bilgisayarınızı hızlı açmanızı sağlayacak eklentilerde bulunmaktadır windowsunuzu hızlı açabilirsiniz. bu programı beğenmediniz diyelim arama motorlarına bilgisayar bakım programları yazmanız ve ücretsiz olanlardan bir tanesini indirmenizi öneririm.

4- internete bağlıysanız windows güncellemelerini mutlaka yapmalısınız windows güncellemeleri nasıl yapılır diyecek olursak.

windows nasıl güncellenir

yukarıda resimde gözüktüğü gibi denetim masasında windows update tıkladığınızda karşımıza bu pencere gelecek sol menüden güncelleştirmeleri denetle dediğinizde güncelleme varsa onları yükleyin ve bilgisayarı yeniden başlatın.

5- windows temp klasörünü silebilirsiniz bilgisayarınıza hiç bir zararı olmaz. arkadaşlar windows bazı dosyaların kopyalarını temp klasöründe saklıyor save dosyaları falan filan bu temp klasörünün içindekileri sildiğinizde hardiskiniz biraz rahatlayacaktır.



yukarıda temp klasöründen bir görüntü gördüğünüz gibi orada abus subuk dosyalar var hepsini silmek için ctrl+a tuşlarına basarsanız tüm dosyaları seçersiniz ve delete tuşuyle silmeniz mümkündür.

6- window masaüstünde çok fazla dosya kısayol olmasın arkadaşlar bazılarının bilgisayarını görüyorum masaüstüne allah ne verdiyse koymuş öyle olmaz diyelimki bir dolu oyununuz var masaüstünde bir yeni klasör açın oyunlar adı altında tüm oyunları o klasörün içine koymanızda fayda var ve ramden faydalanacaksınız.

7- bilgisayarınızdaki sürücülerin güncel olup olmadığını bazen bilemeyiz hangi sürücü güncel hangisi değil bazen bilemeyebiliriz internette driverleri güncellemek için araştırma yaparız buna gerek yok Driver Booster bu program kendisi otomatik sisteminizi tanıyor ve hangi sürücünün güncelleneceğine karar veriyor internette ücretsiz olarak bu programı bulabilirsiniz arada çalıştırıp bakın hangi güncellemeler var ve o güncellemeleri yükleyin yüklemeden sonra her zaman bilgisayarınızı yeniden başlatmayı unutmayın. eğer bu programı beğenmezseniz arama motoruna sürücü güncelleme programları yazarsanız bir çok program karşınıza çıkacaktır.

son olarak bu dediklerimi yaptınız ama çok az hızlandı bilgisayarım diyorsanız muhtemelen bilgisayarınız çok eskidir o bilgisayarı en kısa zamanda değiştirin bilgisayar hakkında başka sorularınız veya sorunlarınız olursa yoruma yazmanız yeterli olacaktır size en iyi şekilde anlatmaya çalışacağım.

not: programların linkini neden vermedim size anlattım siz kendiniz arayıp bulmanızı istedim hem araştırmış olursunuz hemde başka sitelerde benim anlatmadığım bilgilere sahip olabilirsiniz diye :)




5 yorum:

  1. Gerçekten bir faydası olduğunu hissettim. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Güzel anlatmışsınız, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. arada bir registery deki gereksiz kayıtları ve windows temp dosyalarını temizlemek de bilgisayarı hızlandırır, ccleaner gibi programlar da bu yönde çözüm olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir evet teşekkürler yorum için.

      Sil

Top Ad 728x90